Продажбите на софтуер за видеоигри през миналата година са достигнали рекордни нива, съобщи IDG.bg. Компаниите за проучвания и анализи на този бизнес сегмент VGChartz и FADE са се обединили, за да засекат колко видеоигри за били продадени през 2010 г. както през търговските вериги, така и от цифровото (онлайн) разпространение.
Данните показват, че търговският канал през магазините е „жив и здрав", въпреки че онлайн секторът нараства много бързо. Над 3,2 млрд. купени игри са осигурили повече от $33 млрд. приходи през 2010 г., като $2,5 млрд. (или 7,6% от целия пазар) са дошли от цифровото разпространение на продуктите.
7,6% дял не изглежда голям, но трябва да се има предвид, че цифрово продаваните заглавия са значително по-евтини от вариантите в магазините. Ако се измерват дяловете по брой продадени заглавия, ситуацията е малко по-различна. Цифровите платформи, особено устройствата с iOS, доминират на пазара.
Данните показват, че търговският канал през магазините е „жив и здрав", въпреки че онлайн секторът нараства много бързо. Над 3,2 млрд. купени игри са осигурили повече от $33 млрд. приходи през 2010 г., като $2,5 млрд. (или 7,6% от целия пазар) са дошли от цифровото разпространение на продуктите.
7,6% дял не изглежда голям, но трябва да се има предвид, че цифрово продаваните заглавия са значително по-евтини от вариантите в магазините. Ако се измерват дяловете по брой продадени заглавия, ситуацията е малко по-различна. Цифровите платформи, особено устройствата с iOS, доминират на пазара.