Джеф Дийн, старши сътрудник на Google е предложил новата цел на изкуственият интелект да бъде първата част на компютърната стратегия в реално време Starcraft, съобщават от Business Insider.
"Мисля, че най-вероятната ни следваща цел е Starcraft", споделя Дийн по време на конференция в Сан Франциско.
Бордовите игри, като шаха и Го са наричани от специалистите "игри с перфектна информация", защото вие виждате всичко, което противника ви прави.
Освен това, за разлика от шаха, в Starcraft няма ходове, а всичко се случва в реално време.
Разработчиците на програмата за изкуствен интелект на Google - DeepMind, сравниха играта Го с "Еверест на изкуствения интелект", но специалистите отбелязват, че елементите и неизвестните в игри от вида на Starcraft са много повече.
За играчите е по-трудно да отгатнат стратегията на опонентите си, която остава скрита за тях, благодарение на механизма Fog of War - "мъгла", криеща действията на играчите дори и на разкрита преди това територия.
За разлика от шаха или Го, в Starcraft можеш да се "изправиш" едновременно срещу повече от един противник.
Играчът разполага и с много повече информация, която трябва да следи, за да бъде по-успешна стратегията му.
Изкуственият интелект трябва да предусеща и реагира много бързо на противниковите реакции, за да постигне победа.
"В близкото минало именно игрите бяха полето за развитие на изкуствения интелект", споделя основателят на DeepMind, Демис Хасабис пред The Verge.
Изкуственият интелект в игрите не е самообучаващ се, не разполага с невронни мрежи, симулиращи процесите в човешкия мозък и в някои отношения дори не може да се нарече изкуствен интелект.
Според Хасабис главната цел е след време изкуственият интелект да се използва за справяне с важни за хората проблеми.
Хасабис желае новото поколение изкуствен интелект широко да навлезе в роботиката и дори в смартфоните.
"Мисля, че най-вероятната ни следваща цел е Starcraft", споделя Дийн по време на конференция в Сан Франциско.
Бордовите игри, като шаха и Го са наричани от специалистите "игри с перфектна информация", защото вие виждате всичко, което противника ви прави.
Освен това, за разлика от шаха, в Starcraft няма ходове, а всичко се случва в реално време.
Разработчиците на програмата за изкуствен интелект на Google - DeepMind, сравниха играта Го с "Еверест на изкуствения интелект", но специалистите отбелязват, че елементите и неизвестните в игри от вида на Starcraft са много повече.
За играчите е по-трудно да отгатнат стратегията на опонентите си, която остава скрита за тях, благодарение на механизма Fog of War - "мъгла", криеща действията на играчите дори и на разкрита преди това територия.
За разлика от шаха или Го, в Starcraft можеш да се "изправиш" едновременно срещу повече от един противник.
Играчът разполага и с много повече информация, която трябва да следи, за да бъде по-успешна стратегията му.
Изкуственият интелект трябва да предусеща и реагира много бързо на противниковите реакции, за да постигне победа.
"В близкото минало именно игрите бяха полето за развитие на изкуствения интелект", споделя основателят на DeepMind, Демис Хасабис пред The Verge.
Изкуственият интелект в игрите не е самообучаващ се, не разполага с невронни мрежи, симулиращи процесите в човешкия мозък и в някои отношения дори не може да се нарече изкуствен интелект.
Според Хасабис главната цел е след време изкуственият интелект да се използва за справяне с важни за хората проблеми.
Хасабис желае новото поколение изкуствен интелект широко да навлезе в роботиката и дори в смартфоните.