Експертите от Digital Foundry проведоха тестове на PS5 Pro, за да проверят производителността на Elden Ring при новата конзола, която се очаква да предложи подобрения благодарение на функцията Game Boost.
Резултатите показват, че докато играта функционира по-плавно, PS5 Pro все още не може да достигне стабилни 60 кадъра в секунда в различните графични режими, въпреки че близо се доближава до тях. Режимът за производителност на Elden Ring на PS5 Pro показва най-голяма стабилност и е най-близо до 60 кадъра в секунда, но ефектът на провисване на кадрите остава, особено в сцени с висока детайлност и много ефекти.
При тестовете режимът за качество на изображението осигурява 4K резолюция, но стабилността на кадрите спада до средно 50 кадъра в секунда, като в някои натоварени сцени честотата пада до 40 кадъра в секунда. Третият режим с трасиране на лъчи, с резолюция 1620p, също не осигурява стабилни 60 кадъра в секунда, въпреки че има видими подобрения спрямо версията за стандартния PS5. За разлика от други игри, които предлагат официална поддръжка за PS5 Pro, Elden Ring все още не разполага с такава.
Digital Foundry посочва, че PS5 Pro все пак осигурява най-доброто изживяване за Elden Ring на конзола благодарение на опцията VRR (Variable Refresh Rate), която смекчава ефекта на спадащи кадри и прави геймплея по-плавен. Конзолата предлага до 45% по-бързо рендиране в сравнение със стандартната версия, което повишава качеството на картината и цялостното усещане от играта.
Резултатите на PS5 Pro за Elden Ring отново подчертават техническите ограничения, пред които са изправени сложни и интензивни игри като тази, когато работят на конзоли. Въпреки това, Digital Foundry стига до заключението, че благодарение на подобрения хардуер на PS5 Pro, играчите могат да се насладят на значително по-добро и плавно изживяване, макар и без гарантираните 60 кадъра в секунда.