Както знаем, първите компютри по-същество са сложни електроизчислителни машини, заемащи няколко стаи с оборудване, а тъй като възникват в края на 30-те години на XX век приложението им най-често е военно.

Естествено, първите компютърни игри се появяват доста по-късно и възникват в почти лабораторни условия в началото на 50-те години на XX век. Цената, обемът и възможностите на компютрите от това време обаче са сериозна пречка пред масовизирането на този вид забавления, а игрите по-същество са и доста простички.

Военните обаче проявяват интерес и в средата на 50-те години американците от RAND Corporation провеждат серия от военно-симулационни игри, в които компютър контролира "противниковата армия".

"Цивилният" сектор не изостава много - през 1958 година е разработена първата компютърна игра с изцяло развлекателна цел - електронния вариант на тениса на маса или Tennis for Two.

С изобретяването на микропроцесорите през 70-те години на миналия век компютрите стават далеч по-компактни и достъпни, а с това пътят към популяризирането на електронните забавления е отворен

На 6 юни 1984 г. в Москва се ражда може би първата истински масова електронна игра, която практически може да бъде играна на почти всичко - дори на аналогов осцилокоп - това е Tetris.

И за да не продължаваме с този своеобразен "урок по история" ви препоръчваме да гледате клипчето по-долу, в което последните 60 години на компютърно развитие са "компресирани" в 12 минути, проследяващи по доста интересен начин технологичната еволюция на човечеството - от първия пиксел до настоящите ултра реалистични CGI образи.


ВИДЕО >> >> >>