Анализаторите от InfotechLead прогнозират, че до 2030 г. конзолните игри ще изпреварят компютърните по приходи и популярност. Според проучването, пазарът на конзолни игри ще нарасне от 52 млрд. долара през 2023 г. до 79 млрд. долара през 2030 г., благодарение на технологичните иновации и междуплатформената игра.

"Основните играчи като Sony, Microsoft и Nintendo ускоряват растежа на конзолния пазар чрез напредъка в изкуствения интелект (AI), кросплей възможностите и хибридните устройства за игри", коментират експертите. Старши анализаторът на GlobalData, Рупантар Гуха, посочва, че AI има решаваща роля в подобряването на графиката, увеличаването на производителността с технологии като NVIDIA DLSS, AMD FSR и Intel XeSS, както и в сигурността на геймърите.

Очаква се индустрията за интерактивни развлечения да достигне 27,47 млрд. долара до 2029 г., а до 2032 г. да надхвърли 154,3 млрд. долара, според доклад на Technavio. В същото време продажбите на персонални компютърни игри намаляват, докато търсенето на конзоли се увеличава. Според анализите на GlobalData, до 2030 г. пазарът на конзолни игри ще бъде повече от два пъти по-голям от този на PC игрите.

Независимо от ръста в конзолния сегмент, мобилните игри ще останат най-доходоносни. Очаква се приходите от мобилни развлечения да достигнат почти 200 млрд. долара до 2030 г., което ще остави конзолните и компютърните игри далеч назад. В момента мобилните игри генерират 2,5 пъти повече приходи от конзолните, като тенденцията се запазва.

Въпреки развитието на AI и междуплатформените технологии, виртуалната и добавената реалност все още не са показали голям напредък. В същото време облачният гейминг се развива все по-агресивно и се очаква да бъде ключов играч в бъдещето на индустрията.