Порталът IGN съобщава, че подразделението за игри на Microsoft се готви да последва другите големи издатели (включително Sony, Ubisoft и Take-Two), за да повиши цената на водещите си проекти от 60 на 70 долара.

От 2023 г. ексклузивните продукти, създадени за Xbox Series X и S от вътрешни студия, включително състезателният симулатор Forza Motorsport, кооперативният шутър Redfall и космическата ролева игра Starfield, ще струват 70 долара при пускане на пазара.

"Цената отразява съдържанието, мащаба и технологичната сложност на тези проекти. Както всички игри на нашите екипи за Xbox, те ще бъдат достъпни в Game Pass от деня на пускането им на пазара", увери говорител на Microsoft.

Главният изпълнителен директор на Microsoft Gaming Фил Спенсър предупреди през октомври, че Xbox няма да може да задържа цените на конзолите, игрите и абонаментите си вечно, но успокои геймърите да не очакват повишение на цените по време на новогодишните празници.

Microsoft вече отказа да коментира пред IGN евентуално увеличение на цените на Xbox Series X и S. Sony вече повиши цената на PlayStation 5, а Nintendo не изключва увеличение на цената на Switch в далечното бъдеще.