Обявената от Activision за премиум игра Call of Duty: Modern Warfare 3 на Sledgehammer Games разочарова играчите и критиците още преди излизането си. Журналистът от Bloomberg Джейсън Шрайер потърси причините за това.

Според бивши и настоящи служители на Sledgehammer Games, Call of Duty: Modern Warfare 3 е създадена само за 16 месеца, докато обикновено производството на игри от поредицата отнема около три години.

Играта е трябвало да запълни празнината в графика за издаване на Call of Duty, причинена от преместването на проекта от Treyarch за 2024 г. Modern Warfare 3 беше замислена като DLC за Modern Warfare 2, но се превърна в пълнометражно продължение. Аctivision увери, че играта винаги е била "премиум" игра, но бивши и настоящи служители не са съгласни с това. Според ръководителя на Sledgehammer Аарон Халон объркването е възникнало, защото MW3 е "нов тип директно продължение".

При пускането на пазара Modern Warfare 3 е била замислена като сравнително малко разклонение със събития в Мексико, но Activision се отказва от този план през лятото на 2022 г. и дава зелена светлина за създаването на пълноценно продължение на MW2 с мисии по целия свят. За да завършат играта навреме, служителите остават на работа до късно през нощите и уикендите. Хората се почувстваха предадени - след Vanguard ръководството обеща да не ги подлага повече на стреса на кратките срокове за разработка.

Call of Duty: Modern Warfare 3 излезе на 10 ноември, за компютри (в Steam и Battle.net), PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X и S. В сайта OpenCritic играта има оценка от едва 53 от 100 процента, а в Steam - още по-малко - 42 процента.