Разработчикът на образователен и игрови софтуер Luden.io, чийто произход се крие в Nival (известни с Heroes of Might & Magic V), представи нова игра - Generated Adventure. Всеки аспект от нея - от художественото оформление и историята до диалога, героите, местата и музиката - е създаден с помощта на инструменти за изкуствен интелект като Stable Diffusion, Midjourney и ChatGPT.

Според разработчиците Generated Adventure е онлайн приключенска игра, създадена с помощта на "всички генеративни системи, които успяхме да намерим". Олег Чумаков от Luden.io разказва, че екипът е използвал Stable Diffusion и Midjourney за вдъхновение и е разработил различни игрови обекти, локации и герои.

Тъй като играта е предназначена за геймплей на тема доставка, ChatGPT е използвана за създаване на история (включително диалог), която се върти около връщането на предмети на законните им собственици в компактни локации, създадени от разработчиците.

Екипът е използвал и AIVA - инструмент за писане на музика, базиран на изкуствен интелект. Като референция е използван саундтракът на Pillars of Eternity II: Deadfire. Чумаков обяснява, че разработката на Generated Adventure е приключила само за 72 часа, и описва подробно целия процес на създаване на играта в блога, като предостави информация за всеки етап.

Според Чумаков най-времеемкият аспект от работата с Midjourney и Stable Diffusion е поддържането на последователен визуален стил. Особено когато трябва да се добавят няколко детайла към общата картина или да се променят само няколко неща, като всичко останало се остави така, както е. Като тест на новите инструменти студиото възлага на изкуствения интелект задачата да генерира такова изображение: "Снимка в стил "Подземия и дракони" на пиратски капитан, който е минотавър с дървен крак, издълбан като човек, и държи нещо много тежко, като Атлас в архитектурата".

За щастие екипът за разработка на Midjourney наскоро въведе функция, която извлича визуалния стил от изображението, предоставено от връзката. Това значително улеснило поддържането на последователен дизайн за местата и героите на играта. Разработчиците уверяват, че са се забавлявали много и са се наслаждавали изцяло, докато са създавали Generated Adventure. Най-вече екипът е бил поразен от огромния брой въпроси от страна на други разработчици. Изглежда, че темата за генерирането на активи с помощта на изкуствен интелект е изключително интересна за създателите на видеоигри.