Преди 17 години, през парил 2008 г., Rockstar пусна Grand Theft Auto IV - играта, която промени посоката на култовата поредица. Заглавието излезе първо за PS3 и Xbox 360, а няколко месеца по-късно дебютира и на компютър. GTA IV бе приета възторжено - получи почти максимални оценки от критиката (98/100 в Metacritic) и над 25 милиона продадени копия по света.

По случай годишнината, бившият технически директор на Rockstar North, Обе Вермей, сподели в микроблога си малко известни подробности за трудностите по създаването на GTA IV. Той разкри, че за да отговори на високите очаквания и да създаде "истинска игра от ново поколение", екипът е бил принуден да премахне редица геймплейни механики, познати от предишната част - GTA: San Andreas. Сред жертваните функции са били плуването под вода, персонализирането на герои, възможността да се лети със самолети, да се управляват танкове и да се тунингуват автомобили.

Решението не е било лесно - според Вермей липсата на време и огромните ресурси, нужни за изграждането на по-детайлни модели, са принудили екипа да направи компромиси. Първоначално играта е трябвало да излезе през октомври 2007 г., но няколко месеца преди това се е оказало, че проектът не е готов. Следователно премиерата е отложена за април 2008 г.

Интересно е и предположението на Вермей, че в рамките на август 2025 г. феновете най-сетне ще получат конкретна дата за излизането на дългоочакваната GTA VI. Според него това ще се случи покрай финансовия отчет на Take-Two - компанията майка на Rockstar, което е често използвана практика в индустрията за разкриване на големи новини.