Във форума Reddit беше забелязано, че поне част от основните недостатъци на проблемната компютърна версия на приключенския екшън The Last of Us Part I се решават чрез подмяна на една библиотека.

Портът на The Last of Us Part I беше критикуван и в момента и играта има "предимно отрицателни" отзиви в Steam, заради прекалено дългото компилиране на шейдъри, дългото време за зареждане, честите сривове, забавянето, лошата оптимизация и бъговете. Както установиха играчите, The Last of Us Part I за компютри използва библиотеката за декомпресиране Oodle 9.2.6, която по една или друга причина не работи правилно. Ако я замените с остаряла версия (9.2.5), ситуацията се подобрява.

Компилирането на шейдъри се ускорява, производителността се подобрява, а интензивността на забиването на картината се намалява, въпреки че крайният ефект е различен за всеки случай. Файлът трябва да се изтегли и да се постави в главната директория на играта. Междувременно беше публикуван първият пач, v1.0.1.5, за компютърната версията на The Last of Us Part I. Той има за цел да подобри стабилността и производителността, а също така въвежда допълнителна диагностична информация за сривове. Съдейки по първоначалните отзиви обаче, пачът не е променил много. Във форумите на Steam потребителите съобщават за продължаващи проблеми с производителността и сривове. Скоро се очаква по-голяма актуализация.

The Last of Us Part I е римейк на оригиналната игра The Last of Us от 2013 г. Заглавието достигна Steam и Epic Games Store на 28 март 2023 г. - почти седем месеца след дебюта си за PlayStation 5.