На конференцията Develop:Brighton бившият директор по комуникациите на Deep Silver, Мартин Вайн (Martin Wein), разкри дълго пазени подробности около драматичното развитие на Dead Island 2 — зомби екшъна, който в крайна сметка се появи почти десетилетие след първоначалния анонс. Според него, оригиналната версия на играта е била в толкова лошо състояние, че е щяла да "унищожи целия франчайз".
Първоначално обявена на E3 2014, Dead Island 2 трябваше да излезе през 2015 г., но премина през няколко студия, включително Yager, Sumo Digital и накрая Dambuster Studios. Въпреки обещаващия трейлър, показан на E3, играта в ранните си фази била "пълна помия", както я описва Вайн. Тестовете показали ужасяващи резултати, а екипът така и не успял да подобри качеството в следващите месеци.
"Понякога трябва да се вземат трудни решения", казва Вайн. "Можехме да я пуснем, да спечелим малко пари, но тя щеше да срине цялата поредица." Вместо това, Deep Silver решила да върне проекта в начална фаза и да започне почти от нулата. Решението, макар трудно, се оказало правилно — финалната версия на играта, издадена през 2023 г., постигна търговски успех и получи солидни оценки в специализираните медии.
Dead Island 2 вече е налична на всички основни платформи, включително PC, PS4, PS5, Xbox One и Xbox Series X/S, а година след дебюта си се появи и в Steam. Проектът е продал над 3 милиона копия, въпреки бурното си минало. Вече има и два допълнителни адона — Haus и SoLA, които допълнително разширяват играта. Историята на неуспеха на първата версия обаче остава важно напомняне за цената на добрата репутация в индустрията на видеоигрите.