Valve изненада феновете на Team Fortress 2 с неочаквано и мащабно обновление - компанията предостави на модърите достъп до пълния клиентски и сървърен код на играта чрез Source SDK. Това дава възможност на разработчиците да създават напълно нови игри, базирани на TF2, и значително разширява възможностите за модификации.
Новият ъпдейт на Source SDK означава, че творците вече могат не само да добавят козметични елементи и карти, но и да правят цялостни преработки на играта, включително създаване на самостоятелни проекти. Всички модификации, създадени с помощта на този инструмент, могат да бъдат публикувани в Steam, но трябва да са напълно безплатни, тъй като Source SDK се разпространява под некомерсиален лиценз.
Valve подчертава, че по-голямата част от козметичните предмети в Team Fortress 2 са дело на общността, което я прави една от най-отворените игри в индустрията. Компанията насърчава модърите да не използват труда на други автори от Steam Workshop с цел печалба.
Пускането на обновения Source SDK беше съпроводено от голям пач за Team Fortress 2, включващ редица поправки и подобрения. Valve актуализира и други Source-базирани игри като Counter-Strike: Source, Day of Defeat: Source, Half-Life 2: Deathmatch и Half-Life Deathmatch: Source, добавяйки поддръжка за 64-битови изпълними файлове, мащабируем интерфейс и други модернизации.
С този ход Valve отново показва, че въпреки възрастта на Team Fortress 2, играта все още има активно бъдеще благодарение на своята посветена общност и подкрепата на разработчиците.