След мистериозен тийзър с изображения на динозавър, дракон и НЛО, полското студио 11 bit официално потвърди, че дългоочакваното продължение на стратегическата игра Frostpunk ще бъде пуснато с официална поддръжка на модове. Първата игра от поредицата, издадена през 2018 г., спечели сърцата на милиони играчи по света, но липсата на поддръжка на модове беше един от основните недостатъци, които феновете посочваха.

Прехвърлянето на Frostpunk 2 към Unreal Engine 5 позволи на разработчиците да преодолеят техническите ограничения на предишния енджин и да включат поддръжка на потребителски модификации още от деня на излизането на играта. Заедно с играта, ще бъде пуснат и новият редактор на модове - FrostKit, който ще даде на играчите възможността да създават собствени карти, модели, сценарии и дори напълно нови теми, като например древни или космически светове.

В трейлъра за анонса на FrostKit са показани някои от възможностите на инструмента, който е разработен в сътрудничество с платформата mod.io. Редакторът ще бъде достъпен в бета версия при излизането на играта, като част от избрани модъри ще имат възможността да го тестват в затворена бета преди официалния дебют.

Frostpunk 2 ще продължи историята на първата част, като действието се развива 30 години след събитията в оригинала. Въпреки че Земята все още е покрита със сняг и лед, основният фокус в играта ще се премести от оцеляването към възстановяването на обществото и справянето с комплексни политически въпроси. Тези нови елементи добавят допълнителна дълбочина към геймплея, като предоставят на играчите повече свобода и предизвикателства.

След отлагането на играта през юни, Frostpunk 2 се очаква да излезе на 20 септември за PC (Steam, GOG, EGS, Microsoft Store) и PC Game Pass, като по-късно ще бъде пусната и за PS5, Xbox Series X, S и Xbox Game Pass.