Приключващата 2024 година е може би най-добрата за ARPG игрите от доста време насам. Diablo 4 продължи да трупа популярност, донякъде и благодарение на сесиите на Илон Мъск. Видяхме и разширението Vessel of Hatred и получихме ранен достъп до Path of Exile 2. Сега на хоризонта е още една добра новина.
Moon Beast Productions, студио, основано през 2021 г. от ветерани, работили по Diablo 1 и Diablo 2, се включва в този "бум" на жанра, осигурявайки си финансиране от $4.5 милиона за нов проект.
Според прессъобщението, Moon Beast изследва "алтернативна траектория за екшън RPG игрите". С основатели като Ерик Шейфър (креативен директор), водещ дизайнер на Diablo 1, както и Фил Шенк (CEO) и Питър Ху (президент) - създатели на Diablo 2, Hellgate: London и Torchlight - студиото има солиден опит в жанра и ясна визия за развитие.
Сред инвеститорите в проекта са 1AM Gaming, 1UP Ventures, Overwolf, както и редица "ангелски инвеститори" като Gaingels, Cohh Carnage и създателя на Zynga - Марк Пинкъс. Възможно е някой да получи неочаквани ретро-флашбеци от Farmville, но изглежда, че този проект обещава да се отдалечи от социалните игри.
"През последните 20 години мечтаем за ARPG геймплей в по-отворени, динамични светове," споделя Шейфър. "Сега разполагаме с технологиите и десетилетия опит, за да превърнем тези идеи в реалност. Връщаме се към онова, което направи ранните Diablo игри толкова впечатляващи, но ги поемаме в нови и свежи посоки."
Moon Beast планира да включи поддръжка за съдържание, създадено от потребителите (или "модове", казано по-просто), като ключов елемент от дизайна на играта.
"Нашата технология за светове е изначално динамична, което прави изключително лесно за играчите да създават и интегрират собствено съдържание," обяснява Питър Ху. "Разработваме инструменти в играта, които не само ще позволяват модифициране, но и потенциално създаване на изцяло нови игрови режими."
Фил Шенк допълва: "Помислете как MOBA жанрът се роди от модове за Warcraft 3. Нашите инструменти за UGC (User-Generated Content) биха могли да отключат съвсем нови жанрове, базирани на ARPG механики."
ARPG жанрът вече е доказал колко гъвкав може да бъде - от Path of Exile, който смесва Diablo-подобен геймплей със защита на кули и строителство на селища, до експериментите с отворен свят в Diablo 4. Но в тези случаи иновациите идват директно от студиата.
Студиото обещава да разкрие повече детайли за новата си ARPG игра в началото на 2025 година.