Барселонското студио Alkimia Interactive и издателят THQ Nordic разкриха нови подробности около дългоочаквания римейк на култовата ролева игра Gothic. В специално издание на дневника на разработчиците акцентът този път е поставен върху художествената визия и естетиката на проекта - тема, която вълнува особено феновете на оригинала от 2001 година.

Ръководителят на проекта Райнхард Поличе подчерта, че целта на екипа не е била просто създаване на визуално обновена версия на старата игра, а по-скоро нейна интерпретация през призмата на съвременните технологии и артистичен подход. Арт-директорът Даниел Кандил допълва, че визията на новата Gothic балансира между реализъм и мрачно фентъзи. Стилът черпи вдъхновение от различни етапи на барока, което придава на света охристо-кафяви, земни и заглушени нюанси.

Използването на Unreal Engine 5, вместо първоначално планирания Unreal Engine 4, позволява постигането на впечатляващи ефекти чрез глобалното осветление и системата Lumen. Именно този преход е наложил преработка на определени области в играта, които са били осветени по-силно от първоначалната концепция, но в крайна сметка това се е оказало от полза за визуалното възприятие.

Разработчиците са категорични, че Gothic Remake не е просто опит да се пресъздаде старата магия, а стремеж да се създаде нещо ново, но разпознаваемо - свят, който ще въздейства както на ветераните, така и на новите играчи. Следващата голяма демонстрация на римейка ще се състои на 1 август 2025 г. по време на THQ Nordic Digital Showcase. Официалният дебют на играта се очаква най-късно до март 2026 г. за PC (Steam), PS5 и Xbox Series X|S.