Сделката между Microsoft и Activision Blizzard несъмнено е новината на тази седмица. Въпреки че тя заглушава всичко останало, няма как да пропуснем и друго много важно събитие за Microsoft.

Услугата на компанията Game Pass вече има над 25 милиона абоната. Платформата записва 39% ръст за последната година, в началото на която имаше 18 милиона. Компанията не споделя колко от тези играчи са използвали услугата на Xbox конзоли, компютри с Windows или и двете.

Специалисти смятат, че макар и внушителната цифра, резултатите са далеч от целите на Microsoft. В компанията са имали заложен ръст от цели 48%, който не е бил постигнат на този етап. Сделката с Activision Blizzard обаче може сериозно да промени нещата.

След завършването ѝ в абонамента за Game Pass най-вероятно ще бъдат включени много от игрите на Activision. В това число най-новата версия на Call of Duty или World of Warcraft. Въпреки че сливането може да не приключи до 2023 г., то може да запази инерцията на Game Pass и да помогне за отблъскване на задаващата се конкуренция от Sony.