От пускането на мащабната добавка Shadow of the Erdtree към фентъзи ролевата екшън игра с отворен свят Elden Ring са минали само няколко дни, а модърите вече са отстранили основния недостатък на добавката според потребителите на Steam. 

Припомняме, че дългоочакваната (от излизането на Elden Ring изминаха повече от две години) добавка стартира в Steam със само 64% положителни отзиви от над 30 хил. Основното оплакване на играчите беше от твърде високата сложност на босовете.

Според журналистите от IGN първите модове за Shadow of the Erdtree улесняват потребителите при преминаването на разширението: например Belger's Easy Shadow of the Erdtree намалява щетите, получавани от враговете, с 25%. 

Ентусиастът Sereenaty вече е пуснал няколко подобни мода:

- Журналистически режим - медальон с лилав кехлибар намалява щетите с 50/100%;

- Режим "Wolverine" - играчът нанася два пъти повече щети, понася 50% по-малко и автоматично регенерира здравето/концентрацията си, а предметът "Marika's Blessing" (напълно попълва здравето и лекува всички болежки) има неограничена употреба;

- Край на грайнда на Скадутри - премахва се необходимостта от събиране на благословии от Дървото на разпада, за да се увеличат нанесените/намалят получените щети (DLC зоната става сравнима по трудност с финалните локации от основната игра).

Режисьорът на Elden Ring и президент на FromSoftware Хидетака Миязаки заяви в неотдавнашно интервю, че намаляването на трудността ще отнеме чувството на удовлетворение, което геймърите получават от преодоляването на препятствията, и в неговите очи ще "счупи играта".

Преди излизането на играта Миязаки предупреди, че нивото на трудност на Shadow of the Erdtree е зададено с оглед на опитните геймъри: "В известен смисъл разширихме границите на това, с което смятаме, че един играч може да се справи".

Shadow of the Erdtree беше пусната на 21 юни за компютри (в Steam), PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X и S. Критиците са абсолютно възхитени от разширението (по 94% в Metacritic и OpenCritic).