Изкуственият интелект, който бързо променя редица индустрии, се оказва спорна тема в света на видеоигрите. Гиганти като Take-Two Interactive и Electronic Arts изразиха резерви към използването му, предупреждавайки за сериозни репутационни и правни рискове. В годишния си доклад Take-Two пише, че ИИ може да предизвика социални и етични дебати, а в крайна сметка и съдебни спорове. Electronic Arts също предупреждава, че прилагането на ИИ в игрите трябва да бъде изключително внимателно.
Недоверието сред геймърската аудитория също е осезаемо. Опити за включване на генеративен ИИ в създаването на герои и озвучаване вече предизвикаха вълни от негативни реакции. Един от най-обсъжданите случаи е включването на гласа на покойния Джеймс Ърл Джоунс във Fortnite чрез ИИ - нещо, което много фенове възприеха като неуважение към наследството му.
Секторът е особено чувствителен към теми като авторски права и творческа автентичност. ИИ може да използва чужда интелектуална собственост при генерирането на ново съдържание, което поставя компаниите в сложна юридическа ситуация. Освен това, потребителите често ценят човешкото докосване в игрите - усещането, че зад героите, историите и световете стои реален разработчик, а не алгоритъм.
В последните години гейминг индустрията вече преживя провал с друга технология - NFT токените, които не успяха да се наложат въпреки шумната реклама. С нарастващите разходи за разработка и забавения ръст на пазара, компаниите са предпазливи. Изглежда, че вместо да залагат на неизпитани технологични иновации, издателите предпочитат стабилност и доверие от страна на своята публика.