Феновете на култовата ролева игра Planescape: Torment от Black Isle Studios дълго време са се надявали на нейно продължение. Сега стана ясно, че такова наистина е било в разработка - под името Planescape: Unraveled - с участието на емблематични разработчици като Дейвид Гайдър (Dragon Age, Baldur"s Gate 2) и Крис Авелон (Fallout 2, Fallout: New Vegas).

След напускането на BioWare, Гайдър се присъединява към Beamdog именно с идеята да разработи духовно и сюжетно продължение на Planescape: Torment. В новата игра играчът е щял да поеме ролята на един от трите аспекта на вещицата Равел Кнут - загадъчната фигура, която отдели смъртността от Безименния герой в оригинала. Историята е щяла да се фокусира върху опита ѝ да открие смисъла и причината за съществуването си - амбициозен сюжет с философска дълбочина, типична за Planescape.

Wizards of the Coast, притежатели на правата върху света на Planescape, първоначално харесват идеята и са били готови да отложат възраждането на сетинга във версията за Dungeons & Dragons, за да дадат път на новата видеоигра. Въпреки това, проектът се сблъсква с финансови пречки. Wizards отказват да го финансират, а външните издатели не вярват, че заглавие от тази вселена може да бъде комерсиален успех, въпреки култовия му статус.

През 2016 г. Beamdog прекратява работата по Planescape: Unraveled, а през 2017 г. излиза духовният наследник Torment: Tides of Numenera, разработен от inXile Entertainment. Въпреки качествата си, той не успява да замени липсата на истинско продължение и остава като компромис за феновете на оригиналната игра.

Историята на Planescape: Unraveled е още един пример за това как дори най-амбициозните идеи могат да останат в сянка, когато бизнес интересите надделяват над креативността. Въпреки всичко, наследството на Torment продължава да вдъхновява разработчици и играчи по целия свят.