Светът на Atomic Heart получава неочаквано, но амбициозно разширение - нова игра под името The Cube, представена от създателите на оригиналното заглавие по време на Summer Game Fest 2025. Проектът е описан като мултиплеърен ролеви шутър с MMO елементи, в който геймплеят се развива върху гигантски въртящ се куб, чиито грани непрекъснато се сменят, създавайки постоянно променяща се и сюрреалистична среда.

Според основателя на студио Mundfish, Роберт Багратуни, идеята за куба възникнала по време на дълъг телефонен разговор, когато неволно започнал да рисува морски шах. Оттам - чрез разговор с продуцента Олег Городишенин - се ражда концепцията за игра, в която реалността се изкривява чрез математическо уравнение, скрито сред биомите на този причудлив свят.

В технологичен план The Cube е базирана на нов тип мрежова архитектура, наречена "разделен рендеринг". Тя позволява хиляди обекти да се движат динамично и синхронизирано в мултиплеър среда, включително с елементи като променлива гравитация, реалистично проследяване и адаптивни обекти. Това дава на играта усещането за постоянна еволюция - нито един свят не остава същият за дълго.

Историята в The Cube се развива след финала на Atomic Heart, макар и без директна сюжетна линия. Вместо това играта използва мащабни системи за изграждане на персонажи, модификация на екипировка, куестове и многостепенни подземия, в които играчите ще намират редки награди и ще се изправят срещу все по-странни врагове.

Проектът се разработва за PC (Steam) и неназовани конзоли, като студиото обмисля и бъдещи публични тестове. Багратуни подчертава, че The Cube не е просто експеримент, а логично продължение на философията на Mundfish: да създава необичайни, технологично напреднали светове с богата наративна основа и визуална дързост.