Дори осем години след излизането на играта разработчиците на No Man's Sky продължават да я развиват активно. С пускането на пач 5.0, наречен Worlds Part I, космическото приключение вече има поддръжка на Nvidia DLSS 3, нова експедиция и др.
Играта стартира галактически лов на бъгове в духа на Starship Troopers. В експедицията, наречена "Ликвидаторите" (The Liquidators), която ще продължи около шест седмици, ще трябва да изтребвате фантастични насекоми в динамични и балансирани битки, както и да унищожавате ларвите им. За завършването има уникални награди, включително комплект органични брони, меха "Ликвидатор" с огнехвъргачка, хитинова реактивна раница и трофеи за ловци на насекоми.
Други нововъведения:
- Поддръжка на Nvidia DLSS 3, която повишава производителността до четири пъти;
- нова технология за визуализация на водата, която може да създава вълни, реагиращи на времето, както и реалистични отражения и пяна. Нововъведенията напълно преобразяват моретата, океаните и езерата - особено ясно това се вижда в Ocean Planets;
- нови обемни облаци - повишена яснота, нови детайли (появили са се тънки пухкави и тъмни дъждовни облаци, а нощното небе е станало много по-разнообразно), подобрена производителност, премахнати визуални артефакти;
- нова цветова палитра на небето и океаните, вдъхновена от научната фантастика от 70-те години на миналия век;
- правдоподобна симулация на вятъра: тревата и листата се поклащат, а дърветата се люлеят по време на бури;
- преработено осветление - светлината е по-естествена, сенките са по-дълбоки и по-реалистични (най-много е спечелила растителността). Освен това сенките на облаците вече се изчисляват спрямо позицията на слънцето;
- актуализирани метеорологични ефекти - мъгла, прах, пепел, дъжд, сняг, изригване на лава;
- корабите вече могат да кацат във вода;
- "кардинални" промени във външния вид на всички планети - поради гравитационни изкривявания има дрейфуващи въздушни острови, до които може да се стигне с реактивна раница или звездолет. Разрешено е да се строят бази на островите (освен това беше разрешено те да се строят и под вода);
- някои сгради също са се научили да се движат - в необичайни сектори им растат крака и се превръщат в интелигентни ходещи структури;
- нови токсични светове с отровна флора и идилични цъфтящи планети, както и по-цветни радиоактивни и изгорени планети;
- възможност за създаване на кораби от соларен клас в редактора Starship Fabricator;
- преобразени заснежени и безлюдни планети - на първите има покрити с лед дървета, искрящи ледници, нова флора и минерали, а вторите са станали по-разнообразни и имат палми;
- подобрения в енджина - визуализацията на обектите от околната среда (дървета, трева, скали) вече е изцяло отговорност на графичния ускорител, което ви позволява да създавате по-богати светове, без да жертвате производителността. Също така растителността, минералите и куриозите са получили по-добра детайлност на по-големи разстояния;
- нови растителни и животински видове, включително враждебни и мирни буболечки, както и странни хибриди от ходещи цветя;
- качествени подобрения - възможност за преименуване на отворени системи, планети и други обекти, по-удобни етикети за интерактивни и разрушими обекти, прекъсваемо презареждане, поправка от бързото меню и др.
Пълният списък на промените е достъпен на официалния уебсайт. Ръководителят на Hello Games Шон Мъри говори за основните нововъведения в отделно видео: "Мисля, че добавихме функции, които играчите вече не се надяваха да видят."
Потребителите останаха доволни от актуализацията. "Връщам се към тази игра", написа filipedesouzaart в коментарите към трейлъра. - Ще започна кампанията отначало с чисто нов герой. Тези момчета го заслужават." "ААА игрите са прецакани", изрази мнение crash10125. - Изключителна работа."