Ремастерираната версия на култовата RPG класика The Elder Scrolls IV: Oblivion беше пусната само преди ден, но вече предизвика фурор сред феновете - и дори впечатли създателите на оригиналната игра. Брус Несмит, дизайнер на куестовете и бивш директор по дизайна в Bethesda Game Studios, не спести похвалите си за новата версия.
В интервю за VideoGamer, Несмит разкри, че е научил за съществуването на ремастера едва седмица преди премиерата и първоначално е очаквал обикновена текстурна актуализация. Това, което Bethesda и студиото Virtuos са представили обаче, според него надхвърля всички очаквания: "Цялостна преработка на анимациите, преминаване към Unreal Engine, преработен интерфейс, пипнат е всеки елемент. Това е зашеметяващо количество работа."
Несмит дори постави под въпрос дали терминът "ремастър" е адекватен за случилото се с Oblivion. "Най-близкото, което мога да измисля като определение, е Oblivion 2.0", каза той с усмивка. Според него, проектът е на границата между ремастър и римейк, като носи духа на оригинала, но с нова технологична основа и съвременен визуален стил.
Играта вече е достъпна за PC (Steam, Microsoft Store), PS5, Xbox Series X/S и Game Pass. Още в първите 24 часа след премиерата си ремастърът отчете над 182 хиляди едновременни играчи в Steam и получава "много положителни" отзиви от потребителите. Според Несмит, интересът към заглавието е доказателство за неговата непреходност: "Много малко хора в нашата индустрия могат да кажат, че са работили по нещо, което вълнува хората 20 години по-късно."