Първоначално 3D Game Converter ще е наличен на смартфона LG Optimus 3D и оптимизиран за конвертиране на петдесет 2D игри. Приложението ще бъде включено в междинния ъпдейт за смартфона, очакван да излезе този месец, съобщи TechNews. Точните дати на пускане на ъпдейта ще зависят от местните мобилни оператори за всеки пазар.

3D Game Converter ще бъде от полза както за разработчиците на игри, така и за потребителите на смартфона. Софтуерните компании ще могат да предложат 3D версии на вече съществуващите 2D игри, без това да изисква отделяне на големи инвестиции в хора, средства и време.
Междувременно, притежателите на смартфони ще могат да конвертират 2D игрите, с които разполагат в 3D формат напълно безплатно.

След като инсталират 3D Game Converter, потребителите могат да се забавляват с триизмерния вариант на 2D игрите, базирани на стандарта OpenGL, които вече са свалили, като за целта трябва само да активират конвертора. Връщането на игрите към първоначалния им вариант в 2D става с изключване на конвертора.

Когато потребителите стартират 2D мобилна игра през 3D Game Converter, програмата автоматично сканира играта, за да провери дали тя е сред оптимизираните за 3D конвертиране. Ако е оптимизирана, тя ще се конвертира в 3D формат на база на настройките за визуализация по подразбиране.

2D игрите, които не са базирани на OpenGL, също могат да бъдат конвертирани в 3D формат, чрез ръчна промяна на настройките. През октомври ще бъдат налични оптимизирани настройки за около петдесет 2D игри, а до края на годината към списъка ще се добавят още 50.

Софтуерът автоматично разпознава информацията за дълбочината на обектите спрямо техните позиции. В последствие той разделя 2D образите по един за всяко око, пояснява д-р Хенри Нхо, разработчик на 3D технологията на LG. Спрямо изчислената дълбочина, 3D Game Converter създава две различни изображения – едно на предния и едно на задния план. Впоследствие се използва специален тънък слой (филтър), нанесен върху екрана, наречен паралакс бариера, който показва лявото изображение на лявото око, а дясното изображение на дясното око, като по този начин се създава илюзията за визуална дълбочина.