Днес The Witcher 3: Wild Hunt е легендарно заглавие с над 50 милиона продадени копия, но преди десетилетие ситуацията изглеждала съвсем различно. В скорошно интервю за PC Gamer, съизпълнителният директор на CD Projekt Михал Новаковски разказва как партньорите не са вярвали в студиото и дори са го принизявали спрямо гиганти като Bethesda.
След относителния успех на The Witcher 2, CD Projekt започва амбициозна кампания за финансиране и разпространение на третата част. Те обикалят САЩ, срещайки се с представители на водещи ритейлъри като Walmart и GameStop. "Отидохме в Арканзас, за да говорим с Walmart. Те казаха, че ни харесват, но не вярват в нас. 'Вие не сте Bethesda', чухме. 'Не сте на това ниво - не се залъгвайте.'", споделя Новаковски.
За да се опита да обърне мнението им, Новаковски дори предлага бас: ако играта се продава добре, представител на Walmart ще му купи вечеря. "Това така и не се случи, но той още ми дължи вечеря", казва с усмивка шефът на CDPR. Днес, с десетки милиони продажби и многобройни награди, студиото е доказан световен играч в гейм индустрията.
The Witcher 3 излиза през 2015 г. и моментално се превръща в културен феномен. Вдъхновена от книгите на Анджей Сапковски и представена като "Skyrim среща Game of Thrones", играта печели не само геймъри, но и уважението на скептичните анализатори. CDPR отбеляза десетата годишнина на играта през май 2025 г. с тематичен трейлър и обещания за още приключения в бъдеще.