343 Industries, студиото зад поредицата игри Halo, обяви новата си посока в развитието на франчайза, като преименува компанията на Halo Studios и потвърди използването на Unreal Engine 5 за своите бъдещи проекти. Тази промяна бележи значително отклонение от досегашната практика на студиото да разработва своите игри на собствен енджин — Slipspace.

Преминаването към Unreal Engine 5 е част от стратегията на Halo Studios да предложи по-иновативни и технологично напреднали игри, като същевременно намали сложността на разработката. Първият проект, който ще бъде създаден на новия енджин, е известен под кодовото име Project Foundry и представлява експериментален проект, който изследва възможностите на Unreal Engine 5. Според изпълнителния директор на студиото, Пиер Хинце, Project Foundry ще послужи като основа за следващите заглавия в поредицата Halo, които в момента са в процес на разработка.

Видеоклип с продължителност шест минути, публикуван на YouTube канала на Halo, показва демонстрация на Project Foundry и напредъка на студиото с новия енджин. Хинце сподели, че преходът към Unreal Engine 5 ще позволи на екипа да се фокусира върху по-иновативни геймплей механики и по-реалистична графика, което ще допринесе за по-добро изживяване за играчите.

Halo Infinite, последната игра от франчайза, ще продължи да бъде поддържана и да получава нови актуализации. Предстоят нови операции, подобрения на редактора Forge, както и добавянето на нови режими като игра от трето лице. Въпреки това, не се очаква бързо пускане на новите проекти, тъй като студиото е решено да предостави завършени и качествени продукти.