Ръководителят на разработката на Diablo III в Blizzard Entertainment, която вече не съществува, Джей Уилсън разказа историята на Diablo Immortal на изложението за ретро игри в Портланд през 2022 година. Според него компанията не е искала да създава безплатна игра от поредицата, но е отстъпила под натиска на Activision.

Уилсън заявява, че Activision е имала планове за игра Diablo без контингент още през 2008 г., когато компанията се е сляла с холдинга Vivendi Games на Blizzard Entertainment.

"Ефектът, който Activision оказа върху Blizzard, беше като да хвърлиш жаба в тенджера с вряща вода. Първоначално не изглеждаше, че се е случило нещо особено. По-късно стана ясно, че Blizzard е принудена да създава продукти, които могат да донесат повече приходи." - казва дизайнерът на игри.

"Heroes of the Storm беше смазана - на срещите с разработчиците Activision говореше само за печалба и как да направи играта по-печеливша. Diablo III до голяма степен не е засегната от това. Blizzard беше много отдадена на премиум модела на разработване, но преди да напусна през 2016 г., ръководителите на Activision Blizzard говореха много за желанието за безплатен Diablo. Аз не споделях това желание. Проектът беше одобрен, когато вече не работех по сериала." - допълва още той.

"Activision оказа голямо влияние върху промяната на бизнес моделите на Blizzard и дейността ѝ като цяло. Според мен много високопоставени хора напуснаха компанията, защото бяха разстроени от случващото се. Не мисля, че напускането им е оказало положително въздействие върху качеството на новите продукти." - заявява Уилсън.

"Когато работех в Blizzard, имахме една поговорка: "Винаги трябва да сме момчетата с бели шапки. Винаги сме искали да останем положителни герои и да действаме в най-добрия интерес на геймърите. Ако ги таксуваме с пари за нещо, което е неизбежно в бизнеса, то трябва да бъде оправдано. Това беше в пряко противоречие с философията на Activision." - спомня си още той.

Анонсът на Diablo Immortal беше приет негативно от феновете, а трейлърите в YouTube събраха доста негативни коментари. След излизането си ролевата игра получи слаби оценки от пресата и унищожителни отзиви от играчите: оценката на потребителите в Metacritic беше 0,5/10, но до момента е спаднала до 0,3/10 - най-лошият резултат за видеоигра в историята на сайта. Това, което геймърите критикуваха най-много, беше системата за печелене на пари и развитие на героите, която наблягаше на монотонни действия. Блогърът Bellular News изчислява, че за пълното напомпване на героя ще са необходими 110 хил. щ. долара или десет години безплатна игра.

Въпреки критиките Diablo Immortal се превърна в най-голямата премиера в историята на поредицата. През първата седмица играта беше изтеглена повече от 10 милиона пъти, а за по-малко от три месеца броят на изтеглянията надхвърли 30 милиона. Анализаторската компания Sensor Tower изчисли, че играта е донесла приходи от над 100 милиона долара през първите осем седмици.

Малко след премиерата Адам Флетчър, мениджър на общността на Diablo, заяви, че в случая с Diablo IV ще бъдат платени само незадължителните козметични елементи и пълноценните добавки.

Diablo Immortal беше пусната на 2 юни компютри в Battle.net, както и за Android и iOS.