RPG или ролевите игри разчитат на това да правите избори, а героят ви да прогресира в съответствие с тях. От десетилетия има игри с различни краища, а в скорошни примери, като Baldur's Gate 3, играчите решават сложни морални дилеми и могат да са зли, стига да искат това.

Създателите на Assassin's Creed Shadows може би са притеснени от това играчите да правят "некоректни" избори. Затова те са създали "каноничен" режим, в който играта ще взема "правилните" решения вместо вас.

Каноничният режим отнема свободният избор от играта в диалозите, историята и дори избора на потенциални романтични партньори в нея.

Ubisoft защитават решението си с тезата, че така геймърите ще могат да се насладят повече на геймплея и няма да се разсейват със странични куестове.

И докато мнозина наистина не обичат страничните куестове, то критиците считат решението за поредния пирон в ковчега на Assassin's Creed Shadows.

Играта вече се сблъска с голяма доза критика, заради избора си на герои. Макар тя да се развива в изолираната феодална Япония, то главния герой е самурай с африкански произход. 

Историята на играта предизвика голямо недоволство в Япония, където геймърите обвиниха Ubisoft в незачитане и обиждане японската култура. Критиката стана толкова много, че от компанията излязоха с официален отговор.

От Ubisoft посочват, че главният герой в Assassin's Creed Shadows е Ясуке, за който има сведения, че може да е единственият самурай от африкански произход в Япония. Има данни, че той е дошъл в островната държава на борда на португалски кораб от днешен Мозамбик, малко преди Япония да се самоизолира за столетия от света.

Илон Мъск обаче разкритикува Assassin's Creed Shadows. Милиардерът и запален геймър заяви, че "DEI убива изкуството". В случая DEI означава по-голямо застъпване и включване на персонажи от различни малцинства в игрите.