Новата игра от поредицата Battlefield, известна с кодовото име Glacier, се разработва с големи амбиции, но и със сериозни трудности. Според разследване на Ars Technica, базирано на интервюта с настоящи и бивши служители на EA, проектът се намира под огромен натиск - както от страна на мениджмънта, така и от собствените си гръмки цели.
Играта трябваше да премине в активна фаза още през 2023 г., но това се случи със закъснение. Още по-проблемен се оказа единичният режим - след закриването на Ridgeline Games, три други студия (Criterion, DICE и Motive) се заеха да го преработват от нулата, изоставайки с две години от графика. Въпреки това, EA очаква от Glacier да се състезава с гиганти като Call of Duty и Fortnite и да достигне над 100 милиона играчи.
През 2023 г. бюджетът на проекта вече беше достигнал рекордните за серията 400 милиона долара, а според вътрешни източници той вече е нараснал значително. Това обаче не е предотвратило сериозни проблеми зад кулисите - спорове между шведските и американските екипи, напрежение между творчески и изпълнителен мениджмънт, както и случаи на продължителни болнични и отпуски поради стрес и преработване.
Много разработчици се опасяват, че при зададените срокове някои ключови елементи - включително сюжетната кампания - няма да отговорят на очакванията. Част от съдържанието може да бъде изрязано или отложено за период след премиерата. Все пак анкетирани служители споделят надеждата си, че въпреки всичко ще успеят да създадат игра, която да се хареса на феновете.
Новата Battlefield ще излезе до 31 март 2026 г., като официалното ѝ представяне е планирано за лятото на 2025 г. По нея работят четири студия на Electronic Arts - DICE, Motive, Criterion и Ripple Effect, но дори това разпределение на усилията не гарантира гладък финал.