Генералният мениджър на BioWare Гари Маккей заяви в специално изявление, че канадското студио, собственост на Electronic Arts, известно с ролевите си поредици Dragon Age и Mass Effect, е изправено пред вълна от съкращения.
Според Маккей, за да отговори на нуждите на бъдещите игри, BioWare трябва да стане по-гъвкаво и целенасочено, което ще позволи на служителите да разгърнат творческия си потенциал и да формират ясна визия за проекта преди началото на активната разработка. Като част от инициативата BioWare е принудена да реорганизира екипа си, което ще доведе до съкращаване на около 50 позиции. Маккей очаквано не е доволен от това развитие на нещата.
"Много е болезнено и унизително да пиша това. Правим всичко възможно, за да сме сигурни, че процесът ще протече със съпричастност, уважение и ясна комуникация", увери Маккей, като добави, че на съкратените ще бъде предложена позиция в самата Electronic Arts.
Промените са насочени към постигане на "дългосрочна визия" за BioWare, която ще позволи на студиото да прави това, което умее най-добре - "да създава страхотни сюжетно ориентирани игри за един играч с обширни светове и добре развити герои".
"Тази визия балансира настоящите нужди на студиото - в частност желанието да направим Dragon Age: Dreadwolf изключителна игра - с бъдещите му нужди, които включват успеха на следващия Mass Effect", подчерта Маккей.
Dragon Age: Dreadwolf ще излезе на пазара едва през април 2024 г., докато новият Mass Effect все още няма дори приблизителна дата на излизане - играта все още е в предпродукция.