Разработчиците от полското студио CD Projekt RED разкриха от сцената на Game Developers Conference 2023 кога усъвършенстваният графичен режим Ray Tracing: Overdrive ще дебютира във футуристичната игра Cyberpunk 2077.

Режимът RT: Overdrive беше представен на септемврийската презентация на NVIDIA и се очакваше в Cyberpunk 2077 заедно с интеграцията на мащабиране DLSS 3, но актуализацията беше отложена. Пускането в продажба беше планирано за тази година. Сега беше съобщено, че той ще дебютира в Cyberpunk 2077 още на 11 април с пача 1.62, но в случая става дума само за технологично превю. RT: Overdrive ще донесе в Cyberpunk 2077 поддръжка на трасиране на, което симулира физическото поведение на светлината в цялата сцена възможно най-близо до реалното. CD Projekt RED нарича режима поглед в бъдещето. С пълното трасиране на лъчи почти всички източници на светлина вече хвърлят физически коректни меки сенки и създават по-реалистично индиректно осветление и засенчване.

Режимът ще предлага по-точно RT осветление и сенки благодарение на технологията RTX Direct Illumination, по-добро индиректно осветление и отражения с трасиране на лъчи при пълна разделителна способност. С пускането на режима за предварителен преглед Cyberpunk 2077 ще стане четвъртата игра с поддръжка на трасиране на лъчи. В миналото технологията се е появявала в Minecraft, Portal с RTX и Quake II RTX.