Electronic Arts ще започне да пуска мащабни игри от трети страни в рамките на инициативата EA Originals. Информацията беше оповестена от нейния ръководител Джеф Геймън в интервю за GamesIndustry.biz.

По време на разговор с репортери генералният мениджър на издателския лейбъл припомни, че инициативата EA Originals не позволява на компанията майка да печели от предстоящите игри, тъй като 100% от приходите от продажбите им след пускането им в продажба отиват при авторите.

След успеха на кооперативния платформър It Takes Two алтруистичната марка EA Originals придоби особено значение за Electronic Arts и компанията реши да подкрепи не само създателите на нишови заглавия. По време на изминалото издание на The Game Awards 2022 беше обявен мащабен фентъзи шутър Immortals of Aveum с "кинематографична сюжетна кампания".

Подобен е случаят с фентъзи екшъна Wild Hearts, чиято премиера се състоя през октомври 2022 година. Играчите посрещнаха положително дебютния геймплей, като отбелязаха вдъхновяването на създателите от Monster Hunter.

Двата споменати проекта не могат да се нарекат нишови, тъй като инициативата на EA Originals вече е отворена за студия с различни размери. "Затова започнахме с малки независими проекти. Сега преминаваме към игри от независими студиа с всякакви форми и размери, обхват и бюджет. Преминаваме от нишови към смели и дръзки. Оценяваме успеха на It Takes Two, но и другите игри, които сме публикували, бяха приети много добре от критиката" - заключи Геймън.