Филмовата адаптация на култовата игра Shadow of the Colossus, обявена за първи път през 2009 г., най-накрая показва признаци на живот. Режисьорът Андрес Мушиети, известен с работата си върху филми като "То" и "Флаш", заяви в интервю, че проектът не е изоставен, въпреки липсата на новини през последните години.
Мушиети разкри, че сценарият за филма е готов и му допада, но основната пречка остава осигуряването на достатъчен бюджет. Според него, продукцията ще изисква около 200 млн. щ. долара, за да отговори на амбициозния мащаб на оригиналната игра, която разказва историята на воина Уондър и борбата му с 16 гигантски колоса.
Проектът първоначално беше обявен от Sony през 2009 г., а през 2014 г. Мушиети пое режисурата. Въпреки дългогодишното мълчание, режисьорът остава уверен, че Shadow of the Colossus може да се превърне в голям кинематографичен успех.
Играта, създадена от студиото Team Ico и Фумито Уеда, дебютира през 2005 г. за PlayStation 2, като впоследствие получи ремастър за PS3 през 2011 г. и римейк за PS4 през 2018 г. Силната визуална естетика и емоционалната дълбочина на историята правят Shadow of the Colossus една от най-влиятелните игри в историята на индустрията.
Силата на играта се крие в уникалния й разказ и визуален стил, които предлагат идеална основа за кино адаптация. Ако проектът успее, това ще бъде значителен пробив за филмите, вдъхновени от видеоигри, които рядко постигат критичен или финансов успех.