Китай отчете повишаване на приходите от видео игри с над една трета през 2012 година до $14 млрд., но производителите на конзоли вероятно ще трябва да водят тежка битка за пазарен дял в страна, в която цяло поколение е израснало без PlayStation, Xbox или Wii и където безплатните игри за компютри и мобилни устройства доминират, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Отсъствието на конзолите е осигурило пазарен дял от две трети на игрите за компютри, според данни, оповестени на годишната конференция на китайския игрален сектор през декември.

Игрите през интернет покриват около 15 процента от пазара, а игрите за мобилни устройства - почти 14 процента.

Китай забрани игровите конзоли през 2000 година заради отрицателното им влияние върху менталното здраве на китайската младеж. Временната отмяна на забраната позволява на компании с чуждестранни инвестиции да произвеждат игрови конзоли в шанхайската зона за свободна търговия и да ги продават в Китай след проверка на службите по култура, посочи правителството.

Съобщението е публикувано на правителствения сайт в понеделник, но няма повече подробности.

Секторът на видеоигрите е засегнат глобално от разпространяването на безплатни игри за мобилни устройства и персонални компютри, както и в социалните мрежи. В Китай най-популярните видеоигри често са безплатни, като играчите плащат само за допълнения като оръжия или допълнителен живот.

Производителите на конзоли, които ще се опитат да се настанят на китайския пазар, може да имат проблем с цените. Над 70 процента от китайските геймъри печелят под 4000 юана (634 долара), според базираната в Хонконг брокерска фирма Си Ел Ес Ей (CLSA).

Новата конзола Xbox One се продава за близо 500 долара в САЩ, а PlayStation 4 на Sony върви за 400 долара. Нова игра за всяка конзола струва около 60 долара.