Valve, компанията зад емблематичната гейминг поредица Half-Life, е в напреднал етап на разработка на проект, известен под кодовото име "hlx". Според популярния dataminer Gabe Follower, тестването на играта е преминало във фаза, включваща не само служители на компанията, но и техни близки и приятели. Тази практика често предшества публичното обявяване на големи проекти.
В кода на Source 2 - собственият енджин на Valve - са открити ясни препратки към нови механики. Сред тях са навигация при променена гравитация, напреднала симулация на коса, както и нови свойства на материали, включително взаимодействия с горящи повърхности. Специално внимание е обърнато и на подобренията в производителността, като интеграцията на CUDA ядра и поддръжката на технологията DLSS.
Според Gabe Follower, ако текущите тестове преминат успешно и няма сериозни проблеми по време на вътрешното изпитание, официалното обявяване на играта през 2025 г. изглежда напълно реалистично. Подобен сценарий би предизвикал огромен интерес, предвид култовия статус на поредицата.
Valve също така активно разширява екипа си, като наема нови дизайнери, аниматори, 3D артисти и ветерани от индустрията. Това подсказва, че компанията не само работи активно по проекта, но и инвестира сериозно в завършването му с висококачествен краен продукт.
Феновете на поредицата очакват с нетърпение всяка новина около проекта, а анализатори прогнозират, че евентуално обявяване на Half-Life 3 би могло да се превърне в едно от най-големите събития в света на видеоигрите през следващата година.