Продължителният ексклузивен статут на Final Fantasy VII Rebirth за PlayStation 5 се оказа нож с две остриета. Въпреки че играта получи високи оценки и позитивни отзиви от фенове и критици, продажбите не успяха да отговорят на очакванията на Square Enix. Това принуди компанията да преосмисли дългогодишната си стратегия за ексклузивни заглавия и да обяви по-широк мултиплатформен подход.

Продуцентът на играта Йошинори Китасе сподели в интервю за бразилския филиал на IGN, че Square Enix не може повече да разчита на ограничаването на достъпа до своите флагмански заглавия само за една платформа. "Стана очевидно, че в днешния свят вече не можем да останем ексклузивни за една платформа. Мисля, че трябва да предложим играта на възможно най-много геймъри", каза Китасе.

Компанията вече предприе стъпки в тази посока. Final Fantasy XVI, която първоначално беше PS5 ексклузив, загуби този статут малко повече от година след премиерата си. Final Fantasy VII Rebirth също ще бъде достъпна за PC чрез платформите Steam и Epic Games Store още на 23 януари 2025 година.

Въпреки това, феновете на Xbox все още чакат издаването на Final Fantasy VII Remake за своята платформа. Въпреки първоначалните обещания, играта остана недостъпна за конзолите на Microsoft, което поражда въпроси относно реалната стратегия на Square Enix за мултиплатформеност.

Компанията вече работи усилено по третата и последна част от римейк трилогията на Final Fantasy VII. Очакванията са тя да бъде налична за максимален брой платформи, с което Square Enix да затвърди своя нов подход и да осигури по-високи продажби за едно от най-големите си заглавия.

С този завой в стратегията, Square Enix не просто реагира на текущата пазарна ситуация, но и показва готовност да адаптира бизнес модела си, за да отговори на променящите се нужди на геймърите и индустрията.