Гейм индустрията е подложена на масови съкращения и заплахи за работните места, а една от причината е навлизането на изкуствения интелект. Някой го ползват за писане на код, за озвучаване на реплики, за генериране на музика и за какво ли още не. Изпълнителният директор на Take-Two Interactive — издателят на поредицата Grand Theft Auto — Щраус Зелник обаче изрази скептицизъм относно AI.
"Що се отнася до AI, интерактивната развлекателна индустрия използва AI от години," заяви Зелник в ново интервю за CNBC. "Позволете ми да ви напомня, че AI означава "изкуствен интелект", което е оксиморон — такова нещо няма."
Коментарите на Зелник, макар и изказани предпазливо, действат като студен душ в момент, когато много изпълнителни директори са напълно въвлечени в хайпа около AI. С огромното влияние на Take-Two в индустрията, тези изказвания вероятно ще привлекат вниманието на други ръководители.
Отдавна игрите използват елементарен AI за практически цели, като например програмиране на неиграещи персонажи (NPC), които да намират и атакуват играча.
Но появата на генеративен AI през последните години предостави на студиата нови инструменти за създаване на активи като графики, модели и дори код. На пръв поглед AI е просто нов инструментариум, но може да доведе до недовършени продукти и недоволство сред работниците, които се чувстват изтласкани от индустрията.
Зелник обаче предположи пред CNBC, че Take-Two ще остане реалистично настроена към ограниченията на AI.
"Бих искал да кажа, че [AI] ще направи нещата по-евтини, по-бързи, по-добри или по-лесни за създаване на хитове," казва той. "Но не мисля, че това е така."
Но Зелник завърши с вече позната позиция: вместо да замества човешките творци, AI в крайна сметка ще ги освободи да се фокусират върху по-интересни задачи.
"[AI] означава, че нашите креативни хора ще могат да се занимават по-малко с рутинни задачи и да насочат вниманието си към наистина креативни дейности," продължи Зелник. "Машините не могат да вземат творчески решения вместо вас."