Meta и Microsoft не са единствените компании с амбиции за метавселената. В четвъртък Nike обяви партньорство с играта Roblox, за да предложи безплатно виртуално игрално пространство, наречено Nikeland. В настоящата си версия то включва мини игри като гоненица, доджбол и "подът е лава", които играчите могат да практикуват с приятелите си.

За да се включат в метавселената потребителите използват смартфона си. Движенията асе предават във виртуалния свят чрез сензорите на устройството. По този начин можете да правите неща като дълги скокове и бързи спринтове. Във виртуалния свят естествено има и дигитален шоурум, където играчите могат да получат Nike swag за своя аватар.

Според CNBC това е само началото на всичко, което спортната марка е планирала за виртуалното пространство. Вбъдеще то може да бъде домакин на състезания, свързани с глобални спортни събития. Nikeland може да приеме дори футболни мачове, когато стартира Световното първенство през 2022 г. в Катар. Шоурумът може също един ден да показва бъдещите издания на продукти Nike и да позволи на потребителите да създават съвместно артикули.

Не е изненада да видим голямата спортна кампания да си партнира с Roblox. С повече от 200 милиона месечни активни потребители, това е една от най-популярните игри сред децата и тийнейджърите. Предлагайки безплатно пространство, където тези млади хора могат да взаимодействат с марката, Nike създава път за тях да станат негови клиенти в реалния свят.