Японският производител на видеоигри Nintendo отчете 34 на сто скок в печалбата си за първата половина на фискалната година (април-септември) поради увеличени продажби на продукти за своята конзола Switch като например на играта Splatoon 3, в която героите стрелят с боя, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Нетната печалба на базираната в Киото компания възлиза на 230,45 милиарда йени (1,6 милиарда долара) през шестте месеца до септември спрямо 171,8 милиарда йени през предходната година.

Продажбите за първото полугодие възлизат на 656,97 милиарда йени (4,5 милиарда долара), което е с 5 на сто повече от 624,3 милиарда йени за предходното тримесечие.

Резултатите дадоха повод на компанията, която създаде игри като "Супер Марио" и "Покемон" да увеличи очакванията си за цялата финансова година приключваща на 31 март до 400 милиарда йени (2,7 милиарда долара) от по-ранна прогноза за печалба от 340 милиарда йени (2,3 милиарда долара).

Дори новият очакван резултат остава под постигнатия финансов резултат за миналата финансова година, който възлизаше на 477,7 млрд. йени.

Развлекателните компании получиха тласък от пандемията, защото хората останаха вкъщи в резултат на различни мерки, включително и пълно затваряне (локдаун). Това предимство най-вероятно ще започне да намалява с времето заради с по-малкото ограничения, свързани с коронавируса.

Японските експортни компании като Nintendo получиха предимство и от по-слабата йена, което повишава стойността на техните задгранични печалби, конвертирани в йени. Щатският долар, който се търгуваше за около 110 японски йени преди година, сега е близо 150 йени.

От компанията за производство на игрови конзоли и видеоигри заявиха, че очакват кризата, свързана с недостига на чипове и други части, постепенно да отслабне през следващите месеци.