Класическите стратегии в реално време са едни от най-любимите игри на по-старото поколение геймъри. За жалост в последно време стилът не се радва на голяма популярност. Последните чистокръвни RTS заглавия, направени по класическата формула, са Starcraft 2 и Command & Conquer 3: Tiberium Wars. Това скоро ще се промени.

Разработчици от Slipgate Ironworks, 3D Realms и THQ Nordic работят по игра, която може да се нарече духовен наследник на Command & Conquer: Tiberian Sun.

Действието в Tempest Rising ще се развива в алтернативно бъдеще, в което Земята е преживяла ядрена война през 1997 година. Действието се развива няколко десетилетия по-късно, като три фракции се борят за контрол на останалите годни за живот зони.

Глобални отбранителни сили (GDF) са мироопазваща организация с напреднали технологии. Те напомнят за смесица между ООН и НАТО. От другата страна е Династията (The Tempest Dynasty) - алианс за съпротива срещу окупацията на GDF, който има "леки авторитарни тенденции".

За тези две фракции ще има кампания с мисии. Преди всяка ще има филм, изпълнен в най-добрите традиции на RTS жанра. Третата раса все още не е обявена, но най-вероятно ще предлага коренно различен стил на игра.

Tempest Rising има онзи класически RTS геймплей, с който може би сте запознати. Ще изградите база и ще създадете армия, като събирате ресурси от специални полета с помощта на екстрактори.

Формулата бе усувършенствана в игри като C&C: Tiberian Sun, C&C: Red Alert 2 и дори C&C: Generals. За жалост EA Games успя да унищожи франчайза с изключително неуспешната Command & Conquer 4: Tiberian Twilight. 

За сега изглежда, че Tempest Rising успява да разгадае забравената формула на RTS игрите. Дори музиката напомня за култовите тракове на Frank Klepacki.

Tempest Rising ще дебютира през 2023 година.