Изминаха осем години от завършването на трилогията StarCraft 2 и три години от края на активната ѝ поддръжка, а на хоризонта все още няма ново издание. С идването на Microsoft, ръководителите на Blizzard вярват, че това може да се промени.

Говорейки пред Bloomberg и The Verge, президентът на Blizzard Entertainment Майк Ибара заяви, че под собствеността на Microsoft компанията ще започне да се чувства по-независима, отколкото през изминалите години.

Blizzard стана част от Activision през 2008 г. и за известно време остана до голяма степен автономна, но в края на 2010 г. компанията беше принудена да намали разходите, да разшири екипите и да ускори пускането на игри. От друга страна, екипът на главния изпълнителен директор на Microsoft Gaming Фил Спенсър предпочита да не се намесва в делата на подчинените екипи, като им дава творческа свобода.

"Този подход ми харесва. Той ще мотивира екипите. Ако отида при Фил и го попитам дали можем да направим нещо, той просто ще ме погледне и ще каже: "Върви си в студиото". Мисля, че процесът на вземане на решения ще се ускори", смята Ибара.

Ще може ли Blizzard да експериментира по-често след присъединяването си към Microsoft? Ибара казва, че големите екипи ще продължат да работят по големите франчайзи, но е отворен и за по-малко популярни проекти, включително завръщането на StarCraft (и то не непременно под формата на стратегия).

"Не мога да кажа: иди и направи нова игра от поредицата StarCraft. Имам нужда от някой, който има визия и страст, който ще дойде при мен с идея. Това е екипът, на който ще заложа", увери Ибара.