Докато GSC Game World е заета с разработването на S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl на Unreal Engine 5, феновете не са загубили надежда да видят оригиналната трилогия по нов начин. Разработчикът RedPanda сбъдва тази мечта.

Както отбелязва порталът DSOGaming, RedPanda пусна нова компилация на своя неофициален порт на S.T.A.L.K.E.R. на Unreal Engine 5. В сегашния си вид проектът ви позволява да играете пълноценно Shadow of Chernobyl. Настоящата версия се стартира чрез изпълним файл, има прерисувано главно меню и редица поправени грешки в сравнение с предишната итерация, а също така разполага с работеща система за запис, компенсираща случайните сривове.

Промяната на часа и времето на денонощието все още не е реализирана, някои неща не работят, но да се създаде за порта ваш мод вече е възможно. Дневникът на разработчика, публикуван по повод излизането на играта, показва действителния геймплей на S.T.A.L.K.E.R. на Unreal Engine 5 и описва текущото състояние на проекта.

RedPanda също така предупреждава, че оптимизацията оставя много да се желае, а 60 кадъра в секунда ще изискват графична карта от нивото на RTX 2070 Super или 3060 Ti. Въпреки това графиката може да бъде променена ръчно чрез конфигурационен файл в директорията на играта. Все още няма дата на пускане на играта S.T.A.L.K.E.R. на Unreal Engine 5, но има план за разработка. RedPanda се надява да превърне порта в пълноценен римейк на оригиналната трилогия, но изпълнението на тази точка зависи от редица фактори.