Полското студио The Astronauts, основано от бивши разработчици на Painkiller и Bulletstorm, разкри нови детайли за планираното развитие на фентъзи ролевия шутър Witchfire по време на неговия ранен достъп. Въпреки че студиото първоначално обеща да пуска актуализации на всеки два месеца, напредъкът по играта наложи преоценка на този график. Вместо множество малки актуализации, разработчиците са решили да се фокусират върху по-големи и значими допълнения, което изисква повече време и ресурси.
Към днешна дата напредъкът на играта включва три от планираните шест региона, три от шестте боса, 41 от поне 46 типа врагове, 15 от 31 вида оръжия, 18 от 24 магически предмета и 15 от 20 заклинания. В момента екипът работи върху финалния регион на играта, наречен "Планината на вещиците", както и върху преработката на системата за характеризиране, алхимията, бедствията, евакуацията и други важни аспекти на играта.
Студиото също така обещава да включи куестове и нови оръжия за близък бой в бъдещите актуализации. В крайна сметка, разработчиците планират да представят драматична и мрачна история, която ще бъде разказана чрез фрагменти, подобно на стила на Souls игрите. Въпреки че някои елементи от историята вече са налични, екипът се стреми към по-дълбок и наситен наратив.
Актуализираният график на разработката на Witchfire включва стартиране на ранен достъп в Steam скоро, като това ще бъде съпроводено с малка изненада. Следващата голяма актуализация е планирана за края на 2024 г. и ще включва нова арена. В началото на 2025 г. ще бъде пусната още една голяма актуализация с нови врагове, мини босове и паяци. Пълната версия на играта се очаква в края на 2025 г., като все още не е решено дали тя ще бъде налична само за PC или ще включва и конзолни версии.
Ранният достъп до Witchfire стартира на 20 септември 2023 г. в Epic Games Store, като играчите влизат в ролята на ловец на вещици в мрачен фентъзи свят, който комбинира елементи от Souls игрите и ескейп шутъри.