Наред с Google, Sony, Microsoft и NVIDIA, Samsung обяви, че навлиза на терена на облачния гейминг. Компанията повдигна частично завесата над плановете си за Cloud Game Platform по време на презентацията си на конференция за разработчици. Подробностите за сега са малко.

Знае се, че собствениците на умни телевизори на Samsung ще могат да ползват платформата за игри без хардуер от висок клас. Това няма да се отнася за по-взискателните заглавия, за които е необходим допълнителен харудер. Играта обаче отново ще реализира през софтуера на телевизора.

Запознати припомнят, че това не е първия подобен опит на южнокорейската компания. Тя стартира услугата Gaikai през 2012 г., която бе продадена на Sony и стана част от PlayStation Now. Времената обаче сега са други.

Интернет връзките са много по-бързи, а все повече хора са запознати с концепцията за стрийминг на игри. Потенциалната аудитория на Samsung е значително по-широка, дори ако е фокусирана основно върху телевизорите.