Очакваното приключение Split Fiction, разработено от Hazelight Studios, ще бъде напълно кооперативна игра, но това поражда един важен въпрос - какво ще правят геймърите, които нямат приятел, с когото да играят? Разработчиците от студиото, познато с хита It Takes Two, са намерили креативно решение, което бързо привлече вниманието на феновете.
Във видеото Friend Edition Unboxing, публикувано в официалния YouTube канал на Electronic Arts, ръководителят на Hazelight и режисьор на Split Fiction Джоузеф Фарес демонстрира уникалното предложение на студиото. В рекламата се твърди, че играта ще бъде първата в историята, която се предлага с "истински спътник" за съвместно изиграване. Демонстриран е процесът на "разопаковане" на така нареченото "приятелско издание" - ексцентрична маркетингова идея, която бързо стана хит в социалните мрежи.
Разбира се, никой няма да сложи жив човек в кутия и да го изпрати на другия край на света заради геймърите, които играят сами. Във видеото Фарес отбелязва, че най-добрият начин да се намери партньор за игра е чрез сървърите на Discord, където Hazelight поддържа активна общност. Тази маркетингова стратегия беше приета с ентусиазъм от публиката, като някои потребители определиха рекламата като "първият успешен маркетинг на EA от години".
Split Fiction изисква двама души за кооперативна игра, но има и една добра новина - играчите не е нужно да купуват две копия, тъй като вторият човек може да се присъедини чрез безплатен пропуск за приятел. Освен това, играта ще поддържа кросплей между различните платформи.
Split Fiction ще бъде пусната официално на 6 март и ще бъде налична за PC (Steam, Epic Games Store, EA App), PS5 и Xbox Series X/S. От Hazelight обещават, че това ще бъде "най-епичното кооперативно приключение" в историята на студиото, като изрично подчертават, че играта няма да включва lootboxes, микротранзакции или други дразнещи монетизационни механики.