Housemarque ще включи нереализирани свои идеи и системи за разказване на истории от Returnal в следващото си заглавие. Старши дизайнерът Ееви Корхонен разкри това пред медии. По-рано компанията обяви разработването на нов проект в сътрудничество със Sony Interactive Entertainment.

В интервю за VGC Корхонен сподели, че Returnal е била много амбициозна игра, но в процеса на работа се е наложило да бъдат изоставени множество идеи и повествователни техники. Въпреки това времето за тях не е било загубено. Сега те ще бъдат използвани в следващия проект на студиото.

"Не осъзнавахме колко голям ще бъде Returnal. Създаването на нова платформа, на нов графичен енджин и екип - всички тези неща изискват обучение. Сега разполагаме с екип, който е преминал през огъня и се е научил да прави игра като Returnal. Така че сега можем да започнем новия проект с вече натрупан опит" - заяви Корхонен.

Старши дизайнерът на играта разказа и за уроците, които екипът е научил при създаването на първата голяма игра. Студиото вече знае колко трудно е да се реализират много функции в една игра, включително разказ.

В Returnal разказът се развива чрез кратки клипове, които се пускат, когато героят бъде убит и се върнете на кораба си. В играта обаче има и по-дълги сюжетни сегменти, които се случват в къща в средата на първата зона. Геймърите обаче не са вкарани задължително в тази къща, така че голяма част от сюжетната линия на Returnal може да бъде подмината. Целта на Housemarque беше да даде на играчите възможност за избор, но и да ги накара да се заинтересуват от историята.

Всичко, което се знае за новия проект на Housemarque, е, че това ще бъде голяма игра за PlayStation 5, тъй като Sony Interactive Entertainment купи студиото два месеца след излизането на Returnal.