Avowed е една от най-новите екшън-ролеви игри на 2025 година. Дело на култовото студио Obsidian, родило Fallout: New Vegas и The Outer Worlds, тя сякаш губи потенциала си.

Множеството малки пропуски сякаш пречат на цялостното ѝ изживяване. Да започнем от графиката, тя определено е красива. Но се усеща и малко стерилна. Например, в красивите ѝ гори няма животни.

Вижте снимки от Avowed >> >> >>

От гледна точка на геймплея, Avowed определено има своите силни моменти. Бойната система е приятна, а усещането за ударите с оръжия или кастването на магии е добре реализирано.

Всеки вид оръжие носи своеобразен "тежък" ефект, което прави битките интуитивни и забавни. Особено приятно е да използваш двойни пистолети в слоумоушън, след което да се хвърлиш в близък бой с меч - моменти, които карат играча да се чувства като истински майстор на бойните изкуства. Системата за паркур също е интересно допълнение и се усеща като нещо, което дори Bethesda би могла да заимства за следващите си проекти.

Разнообразието на враговете обаче е доста ниско.

Може би най-основният недостатък обаче е липсата на дълбочина в историята и диалозите.

Въпреки че Obsidian традиционно са известни с майсторското си писане, тук нещата изглеждат повърхностни и лишени от живот. Повечето NPC-та не говорят като реални хора, а като източници на енциклопедична информация.

Диалозите са всичко друго, но не и естествени. В един момент играчът започва просто да прескача репликите, защото те рядко носят нещо съществено.

Голям минус е и липсата на особено значение от изборите, които правите. Спътниците ви също се усещат като безличен и скучен придатък.

Друг сериозен проблем е усещането за "мъртъв" свят. Въпреки красивите визуални елементи, липсва живот и динамика в средата. NPC-тата стоят на едно място, без никакви анимации или интеракции. Дори ако пред очите им избухне стена, реакцията им ще се ограничи до една реплика, след което ще продължат да стоят на място, сякаш нищо не се е случило.

Липсата на интерактивност се проявява и в криминалната система - или по-скоро в отсъствието на такава. Avowed позволява на играча да вземе всичко, което види, без да има никакви последствия. Няма стражи, които да реагират на кражби, няма наказания, няма затвори - всичко е просто "разположено за играча", без никаква реална система.

Системата за екипировка е друг аспект, който не само не е достатъчно добре обмислен, но и се усеща като ненужно ограничение.

Всички тези проблеми създават усещането, че Avowed е игра, която би могла да бъде нещо много по-добро, но е била пусната в недостатъчно завършен вид. Липсата на последователност в механиките, слабата интерактивност на света и плиткият сюжет я правят посредствена през 2025 година.

Ако търсите дълбоко RPG изживяване, то Baldur's Gate 3 или Kingdom Come: Deliverance 2 са с класи по-добри от Avowed. Въпреки това играта си струва да бъде опитана - тя все пак е красива, с добри битки, а продължителността не е твърде голяма, за да направи играта скучна.