На тазгодишното изложение CES 2025 Sony впечатли посетителите с концептуалната си система за потапящо гейминг изживяване, наречена Future Immersive Entertainment. Технологията, базирана на култовата игра The Last of Us, комбинира звук, визуализация, тактилни усещания и дори аромати, за да създаде напълно реалистична атмосфера.

Системата представлява гигантски куб от LED панели, който обгражда играча отвсякъде. Докато се потапя в света на играта, потребителят усеща физически ефекти като дъжд, миризма на горски въздух или прах и дори вибрации, които съответстват на случващото се на екрана. Освен това, играчите могат да използват физически обекти, като фенерче или оръжие, за да взаимодействат с виртуалния свят.

Тази новаторска идея не е първата в индустрията, която се опитва да предложи по-реалистично изживяване, но Sony успява да комбинира съществуващи технологии с авангардни иновации. Синтезаторите на аромати и прецизните атмосферни ефекти дават на играчите усещането, че са част от света на играта.

Въпреки огромния интерес, Future Immersive Entertainment засега остава концептуален проект. Според представители на Sony, системата има за цел да демонстрира потенциалните възможности на технологиите, но няма да бъде пусната в масово производство в обозримо бъдеще. Причината за това са високите разходи за разработка и логистичните трудности при внедряването ѝ.

Демонстрацията на The Last of Us е внимателно подбрана, тъй като играта е известна със своята емоционална дълбочина и реалистична атмосфера. Това прави системата идеален инструмент за тестване на потапящи технологии, които могат да се прилагат и в други медийни формати, като филми и виртуална реалност.

Sony затвърждава позицията си като лидер в иновациите в гейминг индустрията, предлагайки не само хардуер, но и визия за бъдещето на забавленията. Въпреки че Future Immersive Entertainment няма да е достъпна за масовия потребител скоро, технологията поставя основите за нов етап в развитието на игрите.