От интервю на Ясухиро Оотори, който ръководи механичния дизайн в хардуерното подразделение на Sony Interactive Entertainment, става ясно, че Sony ще може да оптимизира управлението на вентилатора в PlayStation 5 въз основа на поведението на процесора във всяка една игра. Според него компанията ще събира данни за работата му в отделните игри и възнамерява да ползва информацията за корекции, предава Mobile Bulgaria.

Така например ако дадена игра натоварва повече процесора за дълго време компанията ще може да увеличи скоростта на вентилатора, за да подобри охлаждането дори и това да е за сметка на шума. Скорошно разглобяване на конзолата показа наличието на масивен 120 мм вентилатор, който има за цел да осигури по-ефикасно охлаждане.

Конзолата ползва данни от четири сензора за температурата - един в процесора и още три върху дънната платка, за да контролира оборотите на вентилатора. Тези контролни параметри на вентилатора Sony възнамерява да променя чрез ъпдейти. Продажбите на PlayStation 5 започват след месец, така че съвсем скоро ще разберем дали конзолата е по-безшумна от своя предшественик.