Дългото и объркано развитие на противоречивата игра "Six Days in Fallujah" ще продължи поне още една година. Издателят Victura потвърди, че шутърът от първо лице ще бъде отложен за последното тримесечие на 2022 година. Преди това беше обявено, че ще го видим още през 2021 година.

Разработчиците на Destiny и Halo - Victura и Highwire Games, обявиха през февруари, че възраждат играта. Six Days in Fallujah се появи за първи път през 2009 г., но след реакцията на международната общност, предишния издател Konami се отказа. Разработчикът Atomic Games не успя да осигури финансиране, за да завърши играта. Студиото беше затворено през 2011 г. и проектът се отложи.

Играта включва истински истории, споделени от десетки морски пехотинци, войници и иракски цивилни, участвали във Втората битка при Фалуджа в Ирак през ноември 2004 година. Мисиите се провеждат от гледна точка на човек, който е бил там и предоставят разказ за това какво се е случило от негова гледна точка.

Редица организации призовават Sony, Microsoft и Valve да блокират заглавието и да не го допускат до платформите си. Причината е, нежеланието на мнозина да се смесват игри с политика и случили се сравнително скоро събития.

Въпреки проблемите, разработчиците Victura и Highwire не се отказват. Те планират да удвоят размера на екипа за разработка. "Стана ясно, че пресъздаването на тези истински истории с високо качество ще изисква повече хора, капитал и време, отколкото имахме", заявяват от студиото. "Удвояването на нашия екип е само едно от многото неща, които правим, за да сме сигурни, че "Six Days in Fallujah" внася нови видове тактическа и емоционална дълбочина в този вид игри."