В изявление за IGN японският издател и разработчик Square Enix коментира изразените от него опасения относно темповете на продажбите на флагмана на летните игри - ролевия екшън Final Fantasy XVI. Играта достигна 3 млн. копия за шест дни на PS5, но през втората седмица, според Bloomberg, интересът към играта в Япония рязко е спаднал, като стартовите продажби са били по-ниски от предишните части и Square Enix "се бори със слаба инерция".
За сравнение, Final Fantasy VII Remake достигна 3,5 млн. копия за три дни (април 2020 г., PS4), а продажбите на Final Fantasy XV в деня на премиерата надхвърлиха 5 млн. копия (ноември 2016 г., PS4 и Xbox One). Според Square Enix, в изявление за IGN, като се има предвид текущата потребителска база на PS5 (38,4 млн. към 31 март), представянето на Final Fantasy XVI през стартовата седмица е било "много силно".
"Като вземем предвид продажбите на Final Fantasy VII Remake и разликата в потребителската база на PS4 по време на пускането на този проект, виждаме, че процентът на привързаност на Final Fantasy XVI е значително по-висок предвид размера на аудиторията на PS5" - обясни Square Enix.
Square Enix е известна със завишените си очаквания, но неотдавнашните коментари на продуцента Наоки Йошида относно възможни DLC за FFXVI предполагат, че играта се справя поне доста добре. Final Fantasy XVI беше пусната на 22 юни само за PS5, въпреки че по-късно ще се появи и за други платформи. Играта получи високи оценки от медиите, но разочарова феновете си с повърхностни ролеви елементи.